A hzagos szablyok s a versenyigazgat bakizsa miatt egy versenyzt  megbntetni csak azrt, mert vletlenl betartotta a KRESZ-t, sokkal  nagyobb ciki, mint elismerni egy nmagban nem is olyan slyos hibt. A  monaci sportfelgyelk az utbbi vek egyik legbnbb tlett hoztk  meg - pedig van mibl vlogatni... 
Michael Schumacher gy rezhette magt vasrnap dlutn, mint aki pp  zld jelzs mellett, a sebessgkorltozst betartva hajtott t egy  keresztezdsen, s hirtelen nem rti, hogy a rendrk mirt dugnak az  orra al egy hszezer forintos csekket rosszallan ciccegve. Itt tessk  alrni, legyen szves... Persze azrt a poftlanul szemfles  manverrt, amellyel megelzte Fernando Alonst az utols kanyarban, a  mi szemszgnkbl mg ez sem tnik tl nagy rnak - 6. helyett 12. hely,  na bumm -, de Michael valsznleg inkbb maradt volna a fenekn, ha  tudja, hogy neki kell elvinnie a balht egy bugyuta joghzag s a hibs  szablyalkalmazs miatt. 
Kzvetlenl a leints utn hitetlenkedve meredtnk a kpernyre. Ezt  tnyleg el lehet jtszani egy Fernando Alonsval? Igaz ugyan, hogy  Fernando a Rascasse kijratnl lthatan besokallt, s ngy kerkkel  csszva sodrdott a kls v fel, Schumacher tmadsa azonban gy is  vrlztan arctlan volt. s igazi, jogvdett Michael-cucc; akrcsak t  vvel ezeltt, amikor az utols krben elzte meg Rubens Barrichellt  az alagtbl kifel, aztn a clegyenesre rfordulva mg sajt ccst is  kis hjn lesprintelte, leckt adott a tbbieknek abbl, hogy a verseny  bizony a clegyenesig tart. 
Kivve, amikor nem. Mint pldul most, Monacban. 
A zrzavart - naht, naht - az tgondolatlan szablyok okoztk. Egy  ilyen problma tavalyig el sem fordulhatott volna, mert az akkor  rvnyes elrsok azutn is csak a clvonaltl engedlyeztk az  elzst, hogy a Safety Car kiment a boxba. A Sportszablyzat  idevonatkoz cikkelyeit azonban erre az vre tfogalmaztk, s a 40.7-es  paragrafus mr az gynevezett "1. Safety Car-vonaltl" kezdve lehetv  teszi az elzst a versenyzk szmra azt kveten, hogy a biztonsgi  aut elhajtott a boxbejrat fel. Ami egybknt a Knai Nagydjon is  felmerlt, amikor Lewis Hamilton a Safety Car tvozsa utn, a  clegyenesre rfordulva beerszakolta McLarenjt Mark Webber Red Bullja  mell. Tavaly mg az a manver is szablytalan lett volna, mert a  clvonal eltt hajtottk vgre, idn azonban nem lehetett belektni  (hacsak abba nem, hogy Lewis kitesskelte a buktrbe Markot). 
Monacban az 1. Safety Car vonal a Rascasse s az Anthony Noghs  kanyarok kztt van, a boxbejratot a plytl elvlaszt srga csk  hossznak durvn egyharmadnl szeli t keresztbe az aszfaltot.  Schumacher bels kamerjbl tkletesen ltszik, akrcsak az, hogy a  Mercedes mr bven a vonal mgtt kerlt a Ferrari el, vagyis az elzs  ebbl a szempontbl teljesen szablyos volt. 
A gond a Sportszablyzat 40.13-as cikkelyvel van, amely szerint "ha a  futamnak gy van vge, hogy a Safety Car ppen a plyn tartzkodik,  akkor az az utols kr vgn bemegy a boxutcba, s az autknak elzs  nlkl kell tovbbhaladniuk a kocks zszlig." 
Ez els olvassra egyrtelmnek tnik. Igen m, de ahogy Ross Brawn  is rmutatott alig nhny perccel a leints utn, mris a hivatalos  idmr-monitorrl nyomtatott screenshotokat s fotkat lobogtatva a BBC  riportereinek, a versenyigazgat zeneteit tbbflekppen lehetett  rtelmezni. "Nem kaptunk olyan utastst, miszerint a futam a Safety Car  mgtt fog vget rni, teht amint 15:51-kor megjelent az zenet, hogy  'a Safety Car a kr vgn bemegy a boxba', gy tltk, ismt szabad  lesz a verseny" - mondta. - "15:52-kor az a tjkoztats rkezett, hogy a  plya jra tiszta, s 15:53-kor a kocks zszlval leintettk a  futamot. Az FIA-tl kapott zenetek arrl szltak, hogy a Safety Car a  kr vgn bemegy a boxba, de a futam nem a Safety Car-fzis alatt fog  befejezdni, s mivel ez szerintnk lnyeges klnbsg, szltunk a  versenyzinknek, hogy az 1. Safety Car-vonal s a clvonal kztt  elzhetnek." 
De vajon tnyleg ltezik az a klnbsg, amirl Brawn beszl? Mskpp  feltve a krdst: ha a Safety Car az utols kr elejn kint van a  plyn, a versenyigazgatnak kell-e kln zenetet kldenie arrl, hogy a  verseny mgtte fog vget rni? A 40.13-as cikkely pontos  megfogalmazsa ebbl a szempontbl lnyeges, mert azt sugallja, hogy nem  kell. Igen m, de abba is bele lehet ktni, hogy egyltaln rhet-e  vget a verseny gy, hogy "a Safety Car a plyn tartzkodik", hiszen  pp ez a paragrafus gondoskodik rla, hogy ilyen ne fordulhasson el: az  SC bemegy a boxba, ergo nem tartzkodik a plyn, amikor a verseny  "vget r." Ez egy megmosolyogtatan brgy logikai baki, amely abbl  addik, hogy nincs pontosan definilva a "verseny vget r" fogalma. Ha  azonban a kzkelet rtelmezst fogadjuk el, vagyis azt, hogy a  versenynek akkor van vge, amikor az 1. helyen ll aut a tv letelte  utn elszr szeli t a clvonalat, a 40.13 ktsgkvl ellentmond  nmagnak. Elkeserten vicces. 
Brawn felvetse azrt is jogos, mert a futam elvileg ktflekppen is  befejezdhet, ha a Safety Car az utols kr megkezdsekor a plyn van:  1) elzsi tilalommal, azaz technikai rtelemben a SC mgtt, de 2) a  versenyigazgat dnthet akr gy is, hogy az 1. Safety Car vonaltl a  clvonalig mg hagyja versenyezni a meznyt. A kt esetet valahogy  mgiscsak meg kellene klnbztetni egymstl, hogy a szereplk is  tudjk, mirl van sz, nem? A csapatok a tvnzkkel ellenttben nem  csak a kpernyrl rteslnek arrl, hogy ppen mi trtnik a plyn. A  hivatalos idmr-monitorokon tulajdonkppen ugyanaz a kp jelenik meg,  mint amit a formula1.com live-timing-jbl manapsg mr brmelyik  internetfelhasznl jl ismerhet, de kiegsztve egy tovbbi  csatornval, amely a versenyigazgat szveges zeneteit tartalmazza  idrendben. Olyasmiket pldul, hogy "14:52 - a 17-es rajtszm aut  elhagyta a plyt a 4-es kanyarnl". Ezek nmelyike - a fontosabbak -  megjelennek a tvkpernyn is. Brawn arra hivatkozott, hogy az zenetek  kztt csupn az szerepelt: "a Safety Car ebben a krben kimegy a  boxba", olyasminek azonban, hogy "a verseny a Safety Car mgtt fog  vget rni", nyoma sem volt. Ebben igaza van, br, amennyire tudjuk,  ilyen zenet nem is ltezik; pldul a tavalyi Ausztrl Nagydjon, amit  szintn a Safety Car mgtt intettek le, ugyancsak "a Safety Car ebben a  krben kimegy a boxba" felirat villant fel. 
Igen m, de akadt egy nagyon fontos klnbsg: mivel akkoriban gysem  lehetett elzni a clvonalig, hiba hajtott ki a boxba az SC a mezny  ell, fel sem merlt, hogy valaki az 1. Safety Car-vonal utn tmadssal  prblkozzon. s, ami mg fontosabb, akkor a boxbejrat s a clvonal  kztt srga zszlkkal integettek a bri posztokon, valamint a  clegyenesben jl lthatan kitartottk az "SC" tblt is. 
Ezzel szemben most, Monacban az 1. Safety Car-vonaltl a clvonalig a  zld zszlkat lengettk, s biztosan nem sportbri tvedsrl volt  sz, mert a lmpk is zlden villogtak a plya mellett. Mrpedig mese  nincs, ez egyrtelmen azt jelenti, hogy elzni szabad. Vlemnyem  szerint ez a perdnt krlmny. Trtnjen brmi, mondjanak nekik  akrmit a csapatuktl, a versenyzknek mindenkppen a zszljelzsekre  kell tmaszkodniuk. Rdinak nem ktelez lennie az autkban, vagy  alkalmasint el is romolhat (ahogy egybknt Schumacher  rakonctlankodott is a rajtrcs fel menet), de a piltnak szeme,  amivel a zszlkat felismeri, mindig van. Mgis honnan kellene tudnia,  hogy hibsan lengetik valamelyiket? Ahogy az egyik autversenyz bartom  fogalmazott a monaci incidens utn, "olyan zld zszl nincs, ami  szerint lehet elzni, de mgsem." 
A jelzseket az autban lve senki nem brlhatja fell. Nem kezdhet  gy okoskodni, hogy "ez az utols kr, a szablyok szerint akkor sem  szabad elzni, ha a Safety Car kimegy a boxba, ezrt nem rdekelnek a  zld zszlk." Ugyanolyan ez, mint a kzton: a 30-as  sebessgkorltozst akkor is be kell tartani, ha a tbla tvedsbl van  ott. Ha srga zszlkat lengettek volna tvesen, s Schumacher gy elz,  biztosan megbntetik; az lenne a fair, ha a zld esetn is, azaz a  zszl szntl fggetlenl a plya melletti jelzst vennk alapul. A  2007-es Kanadai Nagydjon pldul indokolatlanul volt piros a lmpa a  boxutca vgn, amikor Felipe Massa s Giancarlo Fisichella thajtott  rajta, mert a mezny vge mr rg elhaladt a boxkijrat mellett, gy  zldre kellett volna kapcsolni, csak elfelejtettk. Mgis mindkt  versenyzt kizrtk. Ami nagyon helyes, de ha a srga s piros jelzst  nem lehet fellbrlni az autbl, ne lehessen a zldet sem. 
Schumachert most azrt bntettk meg, mert betartotta a versenyplyn  rvnyes KRESZ-t. Nem rhejes ez egy kiss? Teljesen rthet, hogy  Damon Hill knyelmetlenl feszengett, amikor a sportfelgyelk  tancsadjaknt, mint valami aktakukacnak, a szably szvegt kellett  rtelmeznie, mert egyrszt versenyzknt nyilvn kpes volt  Schumacherrel azonosulni, msrszt tudta, hogy gyis elfogultsggal  vdoljk majd. (Ami egybknt abszurdum; Hill vrbeli profi, radsul a  kzhiedelemmel ellenttben, mg ha nem is a legjobb cimbork,  kifejezetten tiszteli Schumachert.) 
Fontos hangslyozni, hogy a sportfelgyelk nem azonosak a  versenyigazgatval, teht a bntetst nem azok szabtk ki, akik  berendeltk a boxba a Safety Car-t, s zld jelzst adtak az utols  mtereken. Ettl fggetlenl tny, hogy valamirt meglltak a mr  40.13-as cikkelynl, s a tbbi krlmnyt egyltaln nem mrlegeltk.  Pedig teljesen evidens, hogy ezttal a versenyigazgat (vagy a  sportbrk fnke, aki kiadja az utastsokat zszljelzsekre)  hibzott, mert a clvonalig nem integethettek volna zld zszlkkal.  Radsul, noha a Ferrari s a McLaren azt kzlte a versenyzivel, hogy  mr nem elzhetnek a clig (taln Alonso is ezrt nem szmtott  Schumacher tmadsra), az els tz helyezett csapatainak tbbsge  lltlag a Mercedeshez hasonlan rtelmezte a helyzetet. 
Charlie Whiting vdekezhet azzal, hogy a szablymdostsok ta most  elszr merlt fel ez a szituci, ezrt a pillanat hevben nem volt  vilgos, mi is a teend, amiben van valami, de emiatt egy versenyzn  elverni a port mgiscsak igazsgtalan. A versenyirnytsban is emberek  dolgoznak, nem ciki, ha nha tvednek, m a tvedsket nem beismerni,  st mst bntetni miatta viszont mr az. s cseppet sem elegns. 
Mint ahogy a kiszabott bntetsi ttel sem. Schumachert ugyebr  formailag boxutcai thajtsra tltk, ami, mivel utlag szabtk ki, a  Sportszablyzat 16.3-as paragrafusa szerint automatikusan vltozott 20  msodperces idbntetss. (Tavalyig 25 msodperc jrt volna rte,  2010-tl azonban az thajtsrt 20, a stop&go-rt 30 msodpercet  adnak hozz a versenyz vgeredmnyhez.) De knyrgm, mgis hogyan  lehet a verseny utn  olyan bntetst kiszabni valakire, ami  definci szerint eleve csak a verseny alatt  tlthet le? Az  emberben ezt ltva hatatlanul felmerl a gyan, hogy rosszhiszemen meg  akartk akadlyozni a Mercedest a fellebbezsben, a Nemzetkzi  Sportkdex ugyanis kln kikti, hogy a boxutcai thajts s stop&go  ellen nincs utlagos jogorvoslati lehetsg. Ha a sportfelgyelk eleve  idbntetssel sjtjk Schumachert - mert a Sportkdex erre is  felhatalmazza ket -, a dntsket utlag meg lehet tmadni, gy viszont  nem. Egybknt ugyanezzel az rvvel dobtk vissza a McLaren  fellebbezst is a 2008-as Belga Nagydj utn, amikor Lewis Hamilton  vitathat krlmnyek kztt elzte meg Kimi Rikknent. Knyelmes. Csak  kiss visszataszt. 
A salamoni tlet taln az lett volna, ha nem bntetnek meg senkit,  s a vgeredmnyhez az utols eltti krben rvnyes sorrendet veszik  alapul, azaz Alonso marad a 6., Schumacher pedig a 7. helyen. Amennyiben  a Ferrari a hzagosan megfogalmazott szablyok miatt valban azt mondta  Fernandnak a rdin, hogy elzni tilos (ez a rdiforgalom  felvteleibl knnyen ellenrizhet), akkor Alonso is a versenyigazgat  hibjnak az ldozatv vlt, ezrt rthet, hogy nem volt felkszlve  Schumacher manverre - br egyrtelmen vdekezni prblt, jllehet,  taln csak versenyzi reflexbl. 
Mindenesetre a legrosszabb, amit a sportfelgyelk tehettek, az volt,  hogy vtlenl megbntetnek valakit, radsul nem is menet kzben, hanem  utlag, amikor pedig bven van idejk mrlegelni az sszes krlmnyt.  Hogy a tetejbe mg a kormnyt a plyra hajigl Rubens Barrichellt  is futni hagytk nagy igyekezetkben, az mr csak a hab a tortn. Egy  biztos: nem sokat tettek azrt, hogy segtsenek visszaszerezni rg  elvesztett jhrket. 
* * * 
Ennek mr a fele sem trfa. Amit Mark Webber Barcelona utn Monacban  is mvelt, az felrt egy hadzenettel: ha az F-1 ifj dvskje azt  hiszi, hogy krltte forog a vilg, s a Red Bull-lal csakis  nyerhet  vilgbajnoksgot, ht elmehet pancsolni az uszodba. Ahogy Mark a futam  utn nnepls kzben visszalkte Sebet a medencbe, amikor az egsz  csapat, belertve Adrian Newey-t is, ruhstul tombolt a vzben (bizarr  ltvny!), az nem volt egszen jtk. Ki lehetett olvasni belle valami  jelkpes fenyegetst is; Seb megprblta berntani magval Markot, de  nem sikerlt kibillentenie az egyenslybl, gy  maga penderlt vissza  az uszodba. 
Lnyegben ugyanez trtnt a plyn is. Nem tudjuk, mi az oka - Mark  kapta el nagyon a fonalat, vagy  esett ki a ritmusbl -, mindenesetre  tny, hogy amilyen megingathatatlannak tnt Seb a szezon els nhny  versenyn, olyan sebezhetnek tnik most. Taln csak rossz passzban van,  de az sem kizrt, hogy a Red Bull legutbbi fejlesztsei eltvoltottk  kiss az autt a stlustl. Korai lenne megtlni. Mr az is pp elg  nagy pofon volt neki, hogy a barcelonai utn a monaci Q3-ban jra  kikapott Marktl, hiszen ez ppen itt igencsak komoly llektani elnyt  jelent, egyetlen kr azonban nem felttlenl tkrzi a vals  ersorrendet. Az viszont mr igen, hogy a versenyen szintn nem tudta  tartani a lpst a csapattrsval - gyakorlatilag egyetlen pillanatra  sem. Mark az jraindtstl, azaz a 7. krtl kezdve rlpett a gzra,  s a boxkillsig htralv 16 kr kzl 12-ben mindenkinl gyorsabb  volt. Seb egyszer sem. Krnknt tlagosan tbb mint fl msodperc  vlasztotta el egymstl a kt csapattrsat, ami ugyanolyan autval, egy  ennyire rvid plyn bdletesen sok. Mark klnsen kzvetlenl az  jraindtsok utn, hideg gumikon tudta nvelni az elnyt, gyhogy Seb  ezttal semmit nem rt az ltalban j kezdetet jelent Safety  Car-fzisokkal. Persze pechje is van, mert amikor  volt cscsformban, a  technika gyakran cserbenhagyta, ezzel azonban szmolni kell. 
    
        
              | 
         
        
            |   | 
         
        
            
            
                
                    
                        | Webber, Vettel s  Kubica krid-grafikonja  (nagythat). Robert vgig Seb  sarkban volt, nem hagyta lni. Ha a rajtot nem rontja el, a Renault-val  is legyzhette volna a lassabbik Red Bullt. Webber viszont mindenki  szmra elrhetetlen volt. | 
                     
                
             
             | 
         
    
 
Webber mellett a htvge msik hse, semmi ktsg, Robert Kubica  volt, aki a Renault-bl szinte a lehetsgesnl is tbbet hozott ki. Mr  az idmrn gyesen sakkozott, egy helyett kt garnitra szuperlgy  Bridge-et sprolva meg a Q3-ra, br az utols krben mr a plya kzepe  tjn gy rezte, hogy a gumik vesztettek a tapadsukbl. A 2.  rajtkocka statisztikailag ugyan nem tl kedvez (aki innen indul, az  esetek tbbsgben visszaesik legalbb a 3. helyre, s ez az aszfalt  porossgt meg az els kanyarig vezet vet ismerve nem csoda), de az a  tny, hogy Robert lenyomta Sebet, nmagban is siker volt. Persze tudta,  hogy rsen kell lennie, ezrt elre elhatrozta, hogy vdekezni fog; m  amikor gy ltta, Mark a vrtnl rosszabbul rajtol, tl nagy volt  szmra a csbts. Kicsit durvn adott gzt, kiprgtek a kerekei, s  mris Seb ldozatul esett - st, mg Felipe Massval szemben is  kedveztlen pozciba kerlt. Seb elszr szintn azt hitte, hogy be fog  ragadni, mert a motorja egy pillanatra leejtette a fordulatszmot, de  azutn magra tallt, a tiszta ven kitnen betapadtak a hts kerekei,  s mris a 2. helyen gyorstott ki az emelkedre. Robert azonban vgig  rnykknt kvette, egyedl a 14-18. krkben tudott nmileg elszakadni  tle; ha a rajtnl nem cserlnek helyet, a Renault-t nehz lett volna  megvernie. Nem kis bravr volt ez Kubictl. 
Stratgiailag megint azt lttuk, amit Bahreinben s Barcelonban,  megfszerezve egy kis kreativitssal. Ezttal Fernando Alonso volt az a  tnyez, amely elindtotta a boxkillsok lavinjt. A ltszattal  ellenttben nem az trtnt, hogy Lewis Hamiltont azrt hvtk ki j  gumikrt a 17. krben, mert Fernando vszesen kzeledett hozz;  ellenkezleg: tvolodott tle, s a McLaren ppen arra vrt, hogy 25-26  msodpercre njn kzttk a klnbsg (egy kills Monacban nagyjbl  ennyi ideig tart), s gy Lewis biztosan elje trjen vissza a plyra.  Az idzts mesteri volt. Fernando ugyanis elzleg be volt ragadva  Kovalainen mg, t azonban a 16. krben megelzte, s mivel Alguersuari  mg 9 msodpercre volt tle, tmenetileg ress vlt eltte a plya. A  McLaren tudta, hogy nagyon gyors lesz, mert egyszer, a 12. krben, mr  autzhatott szabadon, s akkor mindenkinl jobb, 1:18.463-as tempt  diktlt, Lewisra pedig 1.2 msodpercet vert. Ha Lewis a 16. krben  cserl kereket, mg , ha pedig a 18-adikban, mr  nem  lett volna elg nagy az elnye ahhoz, hogy Fernando eltt maradjon. Ez  ltszott is: hozzvetleg 2 msodperccel a Ferrari eltt hajtott ki a  boxutcbl, de a kt aut kztti klnbsg nhny krn bell gy is  szinte nullra cskkent, hogy Lewisn j gumik voltak. Mg ha ez a  kzdelem nem is a gyzelemrl szlt, a McLaren az utbbi vek egyik  legelegnsabb, legpreczebb boxutcai manvert hajtotta vgre. Az ilyen  bjtatott rszletekrt rdemes odafigyelni a stratgira. 
Fernando verhette a fejt a falba, amirt szombat dleltt elkvette  azt a teljesen felesleges hibt a Massenet-nl, de utna ktsgkvl  mentette a menthett. Az F-1-es garzsban ritkn ltni olyan  szvszaggatan fjdalmas arckifejezst, mint amivel  nzte vgig az  idmrt ttlensgre tlve, a versenyen viszont jl jtt ki neki a  lps. Azzal kifejezetten mzlija volt, hogy az 1. krben Nico  Hlkenberg balesetet szenvedett az alagtban, a Ferrari ugyanis  mindenkppen akkor akarta lecserlni a szuperlgy gumikat Fernando  autjn, s a Safety Car nlkl vagy 40 msodpercet vesztett volna az  lmeznnyel szemben - mrpedig gy aligha kerl Schumacher s Rosberg  el. 
    
        
              | 
         
        
            |   | 
         
        
            
            
                
                    
                        | Schumacher s  Alonso aktulis, msodpercben mrt lemaradsa Hamiltonhoz kpest   (nagythat). Ltszik, hogy a McLaren milyen gyesen idztette  Lewis boxkillst a 17. krre - elkapva azt az egyetlen pillanatot,  amikor Fernando eltt trhetett vissza a plyra. A Mercedes soha nem  kerlt olyan helyzetbe, hogy eljtssza ugyanezt. | 
                     
                
             
             | 
         
    
 
A Mercedes azrt nem tudta eljtszani ugyanazt a trkkt, mint a  McLaren Hamiltonnal, mert Schumacher elnye Alonsval szemben - az  emltett Safety Car jvoltbl - sohasem ntt 18.4 msodperc fl. A 16.  krben volt ennyi, aztn, ahogy Fernando Alguersuari utn eredt,  Michael viszont Rubens Williamsnek hts szrnyt bmulta, tovbb  cskkent. Igaz, hogy Barcelona utn ismt Schumacher boxkillsa volt a  legrvidebb a verseny alatt, de az is 24.914 msodpercig tartott,  gyhogy Fernando simn megelzte t. Ez volt az oka annak, hogy a  Mercedes Roberget megprblta sokig kint tartani a plyn. A hzs kis  hjn bevlt, mert amikor Michael s Rubens a 19. krben egyszerre  elmentek kereket cserlni, Nico eltt szabad lett az t, s hirtelen  mindenkinl gyorsabb lett. Pechre azonban Webber a 23. krben pp az  orra el hajtott ki a boxutcbl, s meglltotta a menetelst: 0.8-1.2  msodperccel visszalassult tle. Ezzel sszesen legalbb 4 msodpercet  vesztett, pedig csak 2.6 msodperccel Fernando mgtt trt vissza a  plyra, vagyis Mark nlkl t s Michaelt is biztosan megelzte volna -  st, mg Lewist is lett volna eslye elkapni. A Mercedes valsznleg  Schumachert is ilyen sokig kinn tartotta volna, ha tudja, hogy a 19.  krben Barrichello is kereket cserl, teht Michaelt utna nem fogja  feltartani; a sors irnija, hogy azrt t hvtk ki elszr, ami  rendszerint elnyt jelent, mert  haladt ell, de most pont ez lett a  veszte. 
Br ez a vgeredmnyen elsre nem ltszik, a krid-tblzat sorai  kztt olvasva kiderl, hogy Brawn mirt optimista a Mercedes formjval  kapcsolatban. A versenynek akadt egy olyan szakasza, konkrtan a 20. s  a 25. kr kztt, amikor felvltva Rosberg s Schumacher volt a  leggyorsabb a plyn - mindketten hrom-hrom krben. Ez azrt klnsen  rdekes, mert Nico ekkor lgyabb keverk hasznlt, Michael viszont  kemnyebb keverk j gumikon autzott, vagyis a skla kt ellenttes  vgt kpviseltk, de gy is, gy is jobb tempt diktltak mindenki  msnl, belertve a kt Red Bullt s Kubica Renault-jt is, holott akkor  ket sem akadlyozta senki. Michael a verseny vge fel azrt mg  jtszadozott egy kicsit, fel-felvillantva az autjban rejl  tartalkokat: nha direkt lemaradt Fernandtl, hogy megfelel trkzt  hagyjon, aztn szpen odaszott, mint pldul a 70-71. krben. Ezek utn  rdekes lesz ltni, hogy mire kpes a Mercedes, ha egyszer zavartalanul  autzhat. Monacban slyos rat fizettek azrt, hogy Barrichello  megelzte ket a rajtnl, m ha jl jn ki nekik a lps, mg tnyleg  okozhatnak meglepetst.  |