♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kimisek indulója

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

átszáguld Kimivel a célvonalon

Együtt mozog gép és lélek,

Kimis leszek, míg csak élek."

 
Menü
 
WRC
 
Nap idézete

További kedvenc idézeteim...

 
Szavazás
Te megbüntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Indulás: 2006-08-15
 
Palik beköpések
 
Nico hazája
 
Németország
 
Szavazás
Ki a Kedvenced?

Kimi Räikkönen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hülkenberg
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Beszélgessünk:D
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik variációnak örülnél jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatérne az F1-be
más /A véleményedre kíváncsi vagyok, nyugodtan írd be a csetbe, vagy a vendégkönyvbe/
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert látlak!
Innen mindenkit látok!
 
Jó oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
Interjúk
 
Ayrton Senna
 
Utolsó frissítés
 
2011 Barcelona

A hétvégén bebizonyosodott, a Red Bull a rugalmas első szárnyak készítése mellett a rugalmas taktikázáshoz is ért, mivel sikeresen valósították meg a B-tervet a rajtnál váratlan fordulatot vevő események után.

Amint Mark Webber 1:20.881-es időt repesztett a barcelonai Q3-ban, két tizedet verve Sebastian Vettelre, és egy másodpercet cakk-pakk a komplett Red Bullon kívüli mezőnyre, garantáltnak tűnt sok százezer TV-néző vasárnap délutáni szunyókálása halk motorbúgással a háttérben. Az energiaitalosok ismét érinthetetlennek tűntek szombaton, pláne úgy, ha figyelembe vesszük, hogy Webber és Vettel egyaránt több picit hibát elkövetett döntő körében: az ausztrál a Campsa kellős közepén villámgyors korrekcióra kényszerült, a 12-es kanyarnál pedig lecsúszott az ívről. A német a lejtős 5-ös kanyar féktávján ingott meg, valamint a 10-es hajtűnél fordult szélesen.

Ez testvérek között is pár tizeddel nagyobb Red Bull-fölényt sugallt, ráadásul Vettel működő KERS nélkül vezetett, melynek hiánya körönként mínusz három tizedet jelentett neki. Minden adva volt egy újabb kettős diadalhoz Milton Keynes-ben.

Csakhogy a rajtnál jött a helyi torreádor, Fernando Alonso, aki a Red Bull idilljét megtörve szétkergette a bikákat. A Ferrari startja meseszerű volt a 4. kockából, úgy lőtt ki ez elméletileg porosabb ívről is, mint egy ágyúgolyó. Ugyanakkor nem csak Alonso alkotott nagyot a páros oldalról: Vettel és Vitalij Petrov egy, Michael Schumacher négy pozíciót ugrott előre. A versenyívre eső, azaz elméletileg kedvezőbb oldalról indulók közül Webber kettő, Lewis Hamilton egy, Jenson Button öt, Pastor Maldonado négy helyet bukott. Ez meglehetősen szokatlan, ellentmond az általános tendenciáknak.

Pusztán a szélárnyékkal nem lehet megmagyarázni a jelenséget, hiszen azt a Red Bullok mögött mindenki megkapta ajándékba. A páros oldalról elrugaszkodókat feltehetően az autók magasabb végsebessége segítette: a Renault és a Mercedes versenyzői rendszerint az élbolyba tartoznak a végsebességek listáján, ahová Alonso is tartozott hétvége nagyobb részében. És ezt az előnyt volt mód kihasználni a hosszú egyenesben az első kanyarig. A Hamilton mögötti sornak pedig peche volt, hogy a szélárnyékot biztosítható ellenfeleik az egyenes döntő részén, a féktávhoz közeledve nem előttük, hanem épp másfelé kószáltak.

Tehát rögtön az első percben borult az eddigi 2011-es forgatókönyv: Vettel hirtelen maga előtt talált egy másik autót, és nem figyelhette az élen kávézgatva - energiaitalozgatva -, hogy milyen haditervet forralnak a riválisai. Olyan volt korábban, mintha egy sakkjátszmában három lépéssel nyitott volna, és ezt a fórt tartva reagált volna a többiek húzásaira. Elismerte, így sokkal könnyebb dolga volt. Most viszont merőben új szituációban találta magát - óvja a gumijait, várva, hogy Fernando bemenjen a boxba, és utána a felszabaduló pályán kialakítsa a szükséges előnyt? Vagy támadjon inaszakadtából, és ha nem lesz sikeres az akciója, jöjjön be ő előbb friss abroncsokért, elkerülve, hogy Mark vagy Lewis hamarabb döntsön így, és felkínálva nekik az elévágást?

A Red Bull végül a kettes számú opcióra tette le a voksát, gondolva az angolban úgynevezett "undercut" jelenségre, ami tavaly óta létezik. Ez annyit takar, hogy az üldözőnek sokszor érdemes korábban bejönni kerékcserére, mint üldözöttjének, mivel a friss gumikon sebtében ledolgozhatja hátrányát - régen a tankolással nem sűrűn volt lehetséges ez.

A taktikusok okosan egy használt garnitúra lágy Pirellit adtak a németnek, aki pont forgalomba jött vissza, vagyis nem lett volna értelme ekkor elpazarolnia az időmérőn megspórolt vadonatúj szettet. Vettel játszi könnyedséggel hagyta faképnél Massát, Buttont és Rosberget, azonban a következő körben szervizelő Alonsót nem tudta megelőzni.

A boxkiállások következő fordulójánál azonban bekövetkezhetett az elkerülhetetlen a Ferrari szemszögéből. Vettel a 18. körben ismét Pirelliket vételezett - ezúttal vadonatújakat -, majd abszolút legjobb részidőt futott az utolsó két szektorban, több mint 1 másodpercet verve Alonsóra, ráadásul még a lekörözött Timo Glock szélárnyéka is segített neki a célegyenesben. Sakk-matt.

De itt még nem volt vége a dalnak: hirtelen megérkezett a nyakára Hamilton, aki meglepő módon feltűnően jól életben tartotta gumijait. Még úgy is le tudta apránként faragni 4,9 másodperces hátrányát 1,2-re, hogy Vettellel ellentétben kopott abroncsokon kezdte etapját. És ekkor még működött a KERS a Red Bullban. A keményebb keveréken hasonló volt a kép, Hamilton 2,7-ről 1,1 másodpercre zárkózott fel Vettelre, aki inkább kimenekült a depóba, mintsem tálcán kínáljon lehetőséget vetélytársának a DRS élesítésére.

A csapatnál egyébként nem áltatták magukat azzal, hogy tartós marad a kvalifikáción tanúsított dominanciájuk. "Arrogáns lenne a részünkről, ha azt hinnénk, az autónkkal képesek lennénk körönként egy másodpercet verni a többiekre" - jelentette ki Christian Horner. - "Az időmérőn azáltal értünk el lenyűgöző különbséget, hogy egy körön sikerült remek formát kihozni a gumikból. Egy futamon viszont nem lehetne ennyire leterhelni őket."

Ezután jött a záró felvonás, amelyben a címvédőnek 15 körön át kellett állnia a sarat a lesben álló McLarennel szemben. A feladatot, mint láttuk, hideg fejjel teljesítette. A Red Bull az elmúlt egy-két évben hiába rendelkezett a legerősebb autóval, gyakran csúnyán megremegett a gépezetük, ha porszem került bele - a váratlan akadályokat, mint például a 2010-es sanghaji esőt, vagy a 2009-es szingapúri fékgondokat nem igazán tudták leküzdeni. Most nekik kellett kezdeményezni, ami bevált, bizonyítva, hogy operatíve tényleg sokat javultak.

Míg a címvédővel áthidalták a váratlan problémákat, Mark Webber taktikájával befürdött az istálló. Szegény ausztrál újfent saját dolgát nehezítette meg azzal, hogy csapattársa mögé pottyant a kezdet kezdetén. Első boxkiállását követően pont annyira akadt fent a Rosberg-Massa-Button fogaton, hogy az üldözőkkel együtt boxba térő Hamilton megelőzhesse őt. Később nem tudta úgy elnyújtani etapját, mint a McLarenes - hiába rakatta fel a még nem használt lágy Pirelliket -, ezért változatlanul Alonso társaságát kellett élveznie. Az ára: a 21. és 39. forduló között 2-ről 26 másodpercre nőtt a lemaradása Vetteltől, és közben az alternatív stratégiával próbálkozó Button is elhúzott tőle.

Mire a Red Bull egy boxkiálláshoz való készülődés színlelésével lépre csalta a kaméleonként a többiek taktikájához igazodó Alonsót, és szabad terepet biztosított az ausztrálnak, már késő volt megmenteni a dobogót. Ugyan 6,3 másodpercről 2,5-re megközelítette Buttont, a végére elfogyott a lendülete, és megrekedt a 4. helyen.

A 29. körben egyébként talán megelőzhette volna az egészet Alonso megelőzésével. A két versenyző csaknem fej-fej mellett jött ki a boxutcán, Webber azonban leszakadt a Ferraritól, amint véget ért a 100 km/h-s sebességhatáros zóna (valószínűleg a 150° Italia jobb gyorsulása támogatta Alonsót a rajtnál is). Pedig lehet, hogy az ausztrál használhatta volna a dönthető hátsó szárnyat. Csak légi felvételen közvetítették a jelenetet, így nem látszik, aktiválta-e a DRS-t, melyre elviekben lehetősége lett volna, mivel a boxbejárat előtti mért ponton tutira 1 másodpercnél közelebb haladt a spanyolhoz.

Nem tudni, hogy az elektronika engedélyezi ezt boxkiállás esetén is, de mindez felvet egy gyakorlati kérdést: mi van akkor, ha valaki 1 másodpercen belül áll az üldözöttjéhez, aki viszont kimegy a depóba? A DRS-ről csupán annyit említ a Sportszabályzat 3.18.1-es pontja, hogy az ECU "akkor engedélyezi a bekapcsolását, ha a pálya előre meghatározott pontján a versenyző egy másodpercnél közelebb halad az előtte lévőhöz." És a futamon "kizárólag előzési célra szabad használni." Homályos, hogy a fent vázolt szituációban a pályán maradó pilóta képes lenne-e élvezni a rendszer jelentette 10-15 km/h-nyi pluszt az egyenesben anélkül, hogy bárki is lenne előtte. Jó lenne tisztázni ezt, mielőtt félreértések lesznek belőle.

A hétvégén ugyanakkor kiderült, inkább a durván fogyó gumiknak, semmint a DRS-nek köszönhető az előzések idén látványosan megemelkedő száma. Ment a vita, hogy a két tényező közül melyiknek volt nagyobb szerepe ebben, de úgy látszik, a Pirellivel érvelőknek lett igaza. Hamilton példája Vettel ellen mutatja, hiába gyarapítja valakinek az arzenálját az állítható légterelő, nem árt, ha a célkeresztjében lévő autó viseltesebb abroncsokkal küszködik.

Az ugyanis óriási bónuszt jelent: a hétvégén a fiúk olyan helyeken is előztek, melyek egyáltalán nem szokványos előzési pontok Barcelonában. Button például a 4-es kanyarnál bújt be Sébastien Buemi mellé, őt pedig az 5-ös fordulónál fékezte ki Vettel. Sergio Pérez ugyanebből a kanyarból kijövet húzott el jobban tapadó gumijain Massa mellett. A DRS valódi értékének fokmérője az egyforma takitkán lévő Mercedesek párharca lett volna - sajnálatos módon azonban a Schumachert egész délután támadó Rosberg kocsiján befuccsolt a rendszer.

Ezek után nagyon úgy tűnik, elszaladt a ló az FIA vezetőségével, amikor két előzési szakasz kijelölése mellett döntöttek Montrealban és Valenciában. Ha valaki az első, hosszabb zónában eredménytelenül próbálkozik, aligha valószínű, hogy a második, rövidebb részen sikerrel jár. Reméljük, az elektronikai szoftvert úgy programozták be, hogy a szárny terelőlapját ne lehessen még egyszer laposra állítani, amennyiben valaki végrehajt egy előzést az első zónában - Kanadában ugyanis mindössze a szakaszok előtt lesz mérési pont, közöttük nem.

Még nincs hozzászólás.
 
Üdvözöllek
 
Bölcsesség;)

 
Nagydíjhétvége
 
Boldog névnapot

 
Kimi Räikkönen
 
Nico Hülkenberg
 
Más dolgok
 
Görbe Tükör
 
A világbajnokság állása(pilóták)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonság
 
A világbajnokság állása (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az idő???
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazája
 
Szavazz!!!
Lezárt szavazások
 
Az egyik kedvenc számom
 
miért szereted?
Te miért szereted Kimit?

tehetéges
mert a McLarennél versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stílusát
magamat látom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Idézet

A versenyzés, a vetélkedés a véremben van, az életem része egész életemben ezt csináltam, és hmm... előrébb való bármi másnál...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Más dolgok" menü

Nagyon jó
Egész jó
Lehetne jobb is
Nagyon gáz
Szörnyű
Egyáltalán van annak a menünek értelme?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Az osztályom alkotásai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egész jó
Tűrhető
Nagyon jó
Bújj el!!!
Ciki! Ne hogy reklámozd!
Ez neked honlap?
Húzz el a jó büdös francba
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Finnország
 
Szavazz!
Melyik kommentátort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wéber Gábor
Palik- Czolner párosítás
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!