♥Kimi♥Jaime♥Nico♥Nicolas♥Vettel♥
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Kimisek indulója

"Megcsillan a nap a Ferrarikon

átszáguld Kimivel a célvonalon

Együtt mozog gép és lélek,

Kimis leszek, míg csak élek."

 
Menü
 
WRC
 
Nap idézete

További kedvenc idézeteim...

 
Szavazás
Te megbüntetted volna a Ferrarit?

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Nico Rosberg
 
Sebastian Vettel
 
Jaime Alguersuari
 
Mennyien vagyunk?
Indulás: 2006-08-15
 
Palik beköpések
 
Nico hazája
 
Németország
 
Szavazás
Ki a Kedvenced?

Kimi Räikkönen
Sebastian Vettel
Jaime Alguersuari
Nico Rosberg
Nicolas Hülkenberg
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Beszélgessünk:D
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazz
Melyik variációnak örülnél jobban?

Kimi a raliban maradna
Kimi visszatérne az F1-be
más /A véleményedre kíváncsi vagyok, nyugodtan írd be a csetbe, vagy a vendégkönyvbe/
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
F1-es cikkek
 
Ne lopj, mert látlak!
Innen mindenkit látok!
 
Jó oldalak:D
 
Puszi:D
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 
Interjúk
 
Ayrton Senna
 
Utolsó frissítés
 
Pontosan milyen nehéz az utántöltő csöve?

Nagyon... Utánajártunk, mi kell ahhoz, hogy másodpercenként 12 lietr benzint pumpáljanak egy versenyautóba, és miért nem cserélnénk azzal, aki a biztonsági fogantyút működteti.

 

            Pofonegyszerűnek tűnik, nem? Az autó megáll, beletöltik az üzemanyagot, aztán a versenyző rálép a gázra – akár egy vidéki benzinkútnál, csak felgyorsítva. De mi van akkor, ha a győzelem a tét? A siker kulcsa a megfelelő ritmus: 15 ember mozdulatait kell tökéletesen összehangolni a rendelkezésre álló hét másodperc alatt. És senkire nem nehezedik akkora nyomás, mint az utántöltő kezelőire, akiknek egyetlen hibát sem szabad elkövetniük, különbe a versenyző létfontosságú másodperceket veszít. Ez nem kis teher, ha belegondolunk, hogy a töltőcső, amivel dolgoznak, kábé annyit nyom, mint Toldi Miklós vendégoldala...

            A verseny közbeni tankolást az évek során hol betiltották, hol újra engedélyezték az F1- ben. Az 1980- as évek elejént vált divattá, amikor a Brabham istálló felismerte, hogy számottevő előnnyel jár, ha az autók nem teletöltött benzintartállyal rajtolnak el – ugyanis könnyebbek lévén simán összeszednek annyi előnyt, amibe belefér a tankolás is. Egyébként miért lenne érdemes bajlódni vele?

            Ám miközben az F1- es technológia más területeken rengeteget fejlődött, a tankolást többnyire az 50- es évek stílusában végezték el: marmonkannából, egy tölcséren keresztül. Ez az akkoriban használatos, ultramagas oktánszámú benzinnel párosítva halálos kombinációnak bizonyult. 1980- ban Nigel Mansell égési sérüléseket szenvedett hátsó felén, miután a Lotus szerelői véletlenül a pilótafülkébe is lötyögtettek egy kis benzinz, amikor a rajt előtt feltankolták az autóját. Persze kiállhatott volna a versenyből, mivel azonban Mansellről volt szó, fogcsikorgatva folytatta a küzdelmet. Az 1980- as évek közepére az F1- es benzinek olyannira tele voltak hiperaktív szénhidrogénekkel, hogy a szerelőknek védőmaszkot kellett viselniük, amikor ezekkel dolgoztak. A tankolást ismét betiltitták.

            Amikor az FIA 1994- ben újra engedélyezte az – a Williams Renault két, egymás utáni könnyed világbajnoki győzelmét követően fel akarták adni a küzdelmet -, már teljesen biztonságosnak kellett lennie. Megbízták az űrrpeüléssel foglalkozó Intertechnique- et egy szabványos berendezés készítésével, amit aztán a csapatoknak tilos volt módosítaniuk. A teljesítmény záloga, hogy az F1- es felszerelés 12 liter/másodperces sebességgel pumpálja a benzint a tankba, míg a sportkocsiversenyeken használatos töltőcsövek a gravitációra hagyatkoznak, nagyjából plafonmagasságban elhelyezett tartályokból csorgatva a naftát.

            A töltőcső és a fúvóka együtt 40 kg- ot nyomnak, ketten kellenek a kezelésükhöz. Egy harmadik emberi a „biztonsági fogantyút“ működteti: egy rigós kart, amely azonnal emgállítja az üzemanyag áramlását, ha elengedik – például akkor, amikor az, aki tartja, valamiért elesik. Két további szerelő várakozik a háttérben tűzoltó készülékkel a kezében és az elektrosztatikus kisülés ellen a berendezés földelve van egy hevederrel (akárcsak az autó, az aszfaltról felálló rugós szalagaon keresztül)-

            Amikor az autó megérkezik, a két embernek, akik a töltőcsövet és a fúvókákat cipelik, már azelőtt meg kell mozdulniuk, hogy megállna. A versenyzőnek pontosan kell lefékeznie, legfeljebb 30 cm- es hibahatárral. Ha ennél többet téved, a szerelők időt vesztenek, mert arréb kell húzniuk a nehéz utántöltő berendezést.

            A fúvókának kézzel működtethető csatlakozó- és kioldómechanizmusa van, valamint a biztonság kedvéért kétlépcsős tömörítése. A bepumpált benzin mennyiségét szoftveresen szabályozzák, és a cső kiszívja a tartályból a levegőt, miközben benyomja helyette az üzemanyagot. Amikor az előre meghatározott mennyiség a tankban van, a fúvókán felgyulladó lámpa jelzi, hogy meg lehet kezdeni a kioldást. Ez a művelet legveszélyesebb fázisa.

            A leggyakoribb probléma az, hogy a versenyző elindul, amikor a fúvókát még nem oldották le: ez Rubens Barichelloval idén is megtörtént Ausztráliában, jóllehet, azt mutaták neki, hogy mennie kell. A tankolás visszatérése óta csupán egyetlen komoly szivárgás (és tűzeset) történt. Az 1994- es Német Nagydíjon, Hockenheimben Jos Verstappen Benettonja kigyulladt, mert a benzin azután is tovább folyt a csőből, hogy leoldották a csatlakozóról. Az FIA később felfedezte, hogy a Benetton módodsította a berendezését: kivettek a helyéről egy szűrőt, hogy növeljék az átfolyási sebességet. Egy „idegeb test“ folyamatosan nyitva tartotta a szelepet.

            Az FIA ma már rendszeresen ellenőrzi az utántöltő berendezéseket és magát az üzemanyagot is, levéve a csapatok által használt benzin kémiai „ujjlenyomatát“, hogy megbizonyosodjon róla: egyikük sem használt teljesítményt növelő adalékokat.

            Ezeket a tagbaszakadt bátor férfiak nem végeznek külön edzést, teljes egészében a teszteken és a versenyhétvégéken végrehajtott gyakorlásokra hagyatkoznak. Egyfajta lezser gyengédséggel kezelik a töltőcsövet és a fúvókát, s vannak helyetteseik is arra az esetre, ha valami rosszul sülne el. De nem tekintik hősnek magukat; csupán a munkájukat végzik.

 
Üdvözöllek
 
Bölcsesség;)

 
Nagydíjhétvége
 
Boldog névnapot

 
Kimi Räikkönen
 
Nico Hülkenberg
 
Más dolgok
 
Görbe Tükör
 
A világbajnokság állása(pilóták)

1. Sebastian Vettel 234 pont

2. Mark Webber 149 p.

3. Lewis Hamilton 146 p.

4. Fernando Alonso 145 p.

5. Jenson Button 134 p.

6. Felipe Massa 70 p.

7. Nico Rosberg 48 p.

8  Nick Heidfeld 34 p.

9. Vitaly Petrov 32 p.

10. Michael Schumaccher 32 p.

11. Kamui Kobayashi 27 p.

12. Adrian Sutil 18 p.

13. Sebastian Buemi 12 p.

14. Jaime Alguersuari 10 p.

15. Sergio Perez 8 p.

16. Paul di Resta 8 p.

17. Rubens Barichello 4 p.

18. Pedro de la Rosa 0 p.

19. Jarno Trulli 0 p.

20. Vitantonio Liuzzi 0 p.

21. Pastor Maldonado 0 p.

22. Jerome d'Ambrosio 0 p.

23. Heikki Kovalainen 0 p.

24. Timo Glock 0 p.

25. Daniel Ricciardo 0 p.

26. Karun Chandhock 0 p.

 

 

 

 

 

 
Forma- 1 biztonság
 
A világbajnokság állása (csapatok)

1. RBR - Renault 383 p.

2. McLaren Mercedes 280 p.

3. Ferrari 215 p.

4. Mercedes 80 p.

5. Renault 66 p.

6. Sauber - Ferrari 35 p.

7. Force India Mercedes 26 p

8. STR - Ferrari 22 p.

9. Williams Cosworth 4 p.

10. Lotus Renault 0 p.

11.HRT-Cosworth 0 p.

12. Virgin - Cosworth 0 p.

 

 
Mennyi is az idő???
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Kimi hazája
 
Szavazz!!!
Lezárt szavazások
 
Az egyik kedvenc számom
 
miért szereted?
Te miért szereted Kimit?

tehetéges
mert a McLarennél versenyzik
mert finn
mert helyes
szeretem a stílusát
magamat látom benne
ki mondta, hogy szeretem?!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Idézet

A versenyzés, a vetélkedés a véremben van, az életem része egész életemben ezt csináltam, és hmm... előrébb való bármi másnál...

                   (Ayrton Senna)

 
EZ + AZ
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Dont worry, be happy
 
Szavazz
Hogy tetszik a "Más dolgok" menü

Nagyon jó
Egész jó
Lehetne jobb is
Nagyon gáz
Szörnyű
Egyáltalán van annak a menünek értelme?
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Az osztályom alkotásai:D
 
Szavazz
Hogy tetszik a honlap?

Egész jó
Tűrhető
Nagyon jó
Bújj el!!!
Ciki! Ne hogy reklámozd!
Ez neked honlap?
Húzz el a jó büdös francba
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Finnország
 
Szavazz!
Melyik kommentátort szereted jobban?

Palik Laci
Czolner Gyuszi
Wéber Gábor
Palik- Czolner párosítás
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!