Két pont nem a világ
Fernando Alonso bebizonyította, hogy van értelme az olyan mondatoknak, mint: „csak a végén szabad örülni, ne igyunk előre a medve bőrére“. A spanyol pilóta elszórta 25 pontos előnyét Michael Schumacherrel szemben, így már a zsebben érzett bajnoki cím hirtelen „csúszóssá“ vált, és egyáltalán nem biztos, hogy a címvédő tudja megragadni.
Fernando Alonso április másodikán délután négy felé nyugodtan dőlhetett hátr az interjúszobában: jól sikerült a rajt. Három futam, két győzelem, egy második hely- a legközelebbi üldözők is megnyugtató, 14 pontos hátrányban, Michael Schumacher pedig 17 egységre. Nem lesz itt probléma- gondolhatta.
Scuhmacher kíméletlen üldöző
Nem is tévedett, hisz a lendület még kétszer ennyi ideig kitartott, a világbajnoki kiírás felénél, a kilencedik futamnál igazán imponáló vol az Alonso- mérleg: hat győzelem, és három második hely. Első hely a ponttáblán, a többiek fényévnyire, az első számú üldöző, Schumacher is 25 pontnyira. Ekkor úgy tűnt, hogy eldőlt a bajnoki cím, Alonso 2005 után 2006- ban is begyűjti a vb címet. A lendület azonban megakadt, sőt a korábbiakhoz képest megtört. A spanyol és a Renault mellett szó szerint elszáguldott a Ferrari, és Michael Schumacher. A német pilóta zsinórban 3 nagydíjgyőzelmet zsebelt be, ami ugyan nem lett volna halálos Alonsonak, de a spanyol nem tudta tartani a lépést, lecsúszott a dobogókról, így a hétszeres világbajnok megfelezte a hátrányát, sőt a hajrára már csak kettő pont a különbség köztük. A végét pedig Schumi jól szokta bírni, hisz 16. szezonját tapossa a sorozatban, és eddig még egyszer sem fordult elő vele, hogypont nélkül zárta volna az utolsó hármas etapot. Első éves eredményével (egy pont) minden bizonnyal nem tudná ráhozni a frászt Alonsora, azzal viszont igen, hogy 2000- ben hibátlan, 30 pontos hajrát mutatott be( zsinórban nég futamot nyert meg), amivel az idén is befutó lenne. Monst is nagyon elkapta a fonalat, olyannyira meggyőző a formája, hogy egy mértékadó internetes fogadóiroda már őt tartja a favoritnak, ennek megfelelően a németre másfélszeres pénzt fizetnek, Alonso neve mellett pedig 2,4 szeres a szoró. Annak ellenére, hogy utóbbi vezet két ponttal.
Hátulról is veszélyes
Ez a két pont azonban hamar eltüntethető, de elég lehet arra is, hogy maradjon izgalom az utolsó hétvégére. Alonsonak új lesz a téttel bíró befejező etap, hisz tavaly már világbajnokként autózhatott Kínában (meg is nyerte a sanghaji futamot), azonban Schumacher sem vágott neki gyakran esélyes üldözőként a záró futamnak,eddig mindössze kétszer (1997, 1998) fordult elő, hogy reálisan befoghatta volna az élenállót. Ebből az utóbbi sima eset volt, Häkkinen négy pont fórral indult, Schuminak eldurrant a kereke, a finn pedog megnyerte a futamot, így fölényesen 14 ponttal győzött a világbajnokságon. A 97- es események már zajosabbak voltak, Schumi a 94- ben már bevált módszert alkalmazta, azaz nemes egyszerűséggel nekimen legveszélyesebb ellenfelének. Csak most nem járt sikerrel, Villeneuve tovább tudott menni, és haramdikként futott be. A németet pedig kizárták, és a szezon során szerzett pontjait elvették.
Egy sima, egy fordított
Schumacher hét világajnoki címe közül mindössze kettő sikerült igazán izgalmasra, csak 1994- ben és 2003- ban hagyta az utolsó futamra a döntést. Az elsőért Damon Hill- lel tusakodott vérre menően, olyannyira kezébe akarta venni a világbajnoki serleget, hogy az ausztráliai Adelaide- ben nagy igyekezetében karambolózott, és kiesett – mit ad Isten, éppen Hillel akadt össze, és miután a britt pilóta is feladni kényszerült a futamot, maradt minden a régiben, azaz Schumacher 92 ponttal, Hill pedig csak 91-el zárta a szezont. 2003- ben Kimi Räikkönennel birkózott, kilenc ponttal vezetett a finn kihívója előtt, így ha a japán futamon csak egyet szerez, biztos megvan a hatodik cím. Ám az időmérő edzésen leszakadt az ég, Schumi csak a 14. helyre kvalifikálta magát. Az első körben Sato aztán „rácsukta az ajtót“, a német pedig mehetett a boxutcába szervizre. Elöl közben Barichello és Räikkönen nyomult, így nem volt más választása, mint ráállni a gázpedálra, mert ha a csapattársa nem tudja tartani a finnt, oda a világbajnoki cím. Schumacher átszáguldott a mezőny hátsó részén, és behozta a nyolcadik – éppen pontszerző- helyre a Ferrarit,, így önerőből (Barichello azért bebiztosította a dolgot, és megverte Räikkönent) szerezte meg a halhatatlanságot jelentő hatodik világbajnoki címét. |