Az élet a legnagyobb rendező, és ez most már a Forma-1-re is igaz, hisz még a legelvontabb forgatókönyvíró sem találna ki olyan 72 órás sztorit, mint amilyen a 21. Magyar Nagydíj hétvégéjén lezajlott. Mert nem lenne életszagú- szólna az elutasító kritika. Pedig megtörtént.
Úgy robbantak a bombák a magyar futam hétvégéjén, mintha az amerikai és az orosz hadsereg tartott volna közös hadgyakorlatot: Villeneuve helyett a szabadedzéseken remeklő Kubica ült a BMW-be (bumm), Fernando Alonso indokolatlanul veszélyesen manőverezett, ezért az időmérőn 2 másodperces büntetést kapott (bumm), Michael Schumacher tilos jelzésnél előzött, ő is bűnhődött (bumm), elősször köröztek esőben az idén, és a Hungaroring F1-es történetében (bumm), a Bridgestone intermediate gumijai messze elmaradtak a Michelintől, így az esőmenő hétszeres világbajnok csak szenvedett, Alonso k=onnyedén lépett el tőle (bumm), Räikkönen az első helyen lekörözés közben törte össze autóját (bumm), Alonso megidézte Nigel Mansellt, a szervizelés után elhagyta jobb hátsó kereke anyacsavarját és a pályát (bumm), Schumacher kockáztatott, de három körrel a vége előtt kiesett (bumm), Jenson Button élete első győzelmét aratta (bumm), ráadásul itt, pedig három éve még úgy nyilatkozott, hogy a mogyoródi verseny az egyetlen, amelyet utál- na bumm.
Szerencsés tizenhármas
Nem lenne meglepő, ha Jenson Button hazafelé addig autózgatna a környéken, míg nem talál egy fekete macskát, melynek keresztezheti az útját, majd miután megurul a garázsfeljárón, elegánsan átsasszézna a házfalnak döntött létra alatt, hogy aztán egy laza mozdulattal ¨sszet¨rje a nappali tükrét. A brit pilótának mostantól ugyanis nem számítanak a népi hiedelmek, hisz karrierje legnagyobb sikere szorosan összefonódásban van a sokszor elátkozott 13-as számmal: A Magyar Nagydíj volt az idei világbajnokság tizenharmadik futama, Jenson Button a rajt pillanatában pedig ugyanennyi rajtkockával helyezkedett el a pole pozícióból induló Räikkönen mögött, valamint ez volt Button 113. futama, és győzelmével megszerezte tizennegyedik dobogós helyét, azaz ellépett a fekete számtól.
Jogsi nélkül a pályákon
Button, ha akarta volna, sem választhatott volna másik pályát magánal, egy négygyermekes család legfiatalabb tagjaként, ráadásul egyedüli fiúként nem lehetett kérdés, hogy neki kell folytatnia édesapja karrierjét. Az "öreg", John Button ralikrasszozott, egészen a brit bajnokságig jutott, de a fiának nagyobb szerepet szánt az autós versenyzés világában, így Jenson nyolc éves volt, amikor apja egy látogatás alkalmával (szülei elváltak) egy saját kezűleg épített gokarttal a csomagtartóban érkezett meg. Innetől pedig ment minden a maga útján, ahogy egy F1-es versenyzőtől elvárható: sorra nyerte a korosztályos dokartversenyeket, majd a Formula- sorozatban is lehúzott két évet. 2000-ben pedig jött az áttörés, tesztelhetett a Williams csapatnál, ahol a lehetőség mellé rögtön egy papírt is kapott: dolgozz nekünk! Nem rossz karrier, ahhoz képest, hogy 17 évesen csak másodjára kapta meg a jogosítványát, ugyanis megbukott vezetésből.
Drága munkaerő
Egy évet húzott le Sir Franknél, szerzett 12 pontot, az az ¨sszetettben a nyolcadik helyre volt elég. Utána egy kis vándorlás következett, előbb a Benetton, majd a renault (2 illetve 14 pont), 2003-ban aztán átült a BAR-Hondához Jacques Villeneuve társaként. Finoman szólva sem szerették egymást, főleg azután, hogy a csikó alaposan elverte a 97-es vilásgbajnokot, Button 17 ponttal a kilencedik, Villeneuve hattal a tizenhatodik helyen zárt. A BAR-nál ezután csak az angol maradt, de nem lett egyszerűbb az élet, mert hiába csípte meg 85 ponttal a vb harmadik helyet 2004-ben, szerződést írt alá a Williams csapathoz 2005-re- ám útközben meggondolta magát, és mégsem akart átülni. Viszont volt egy szerződése,így megkezdődött a nagy huzavona, amelynek végén 30 millió dolláros bánatpénz fejében maradhatott a BARnál. A pénzét most szolgálta meg. |