Vasárnap a Scuderia Toro Rosso pilótája, Jaime Alguersuari a második legfiatalabb pontszerző lett a Formula-1 történetében - a spanyol versenyző kissé idősebb, mint Vettel és kissé fiatalabb, mint Button volt annak idején.
Hogyan érzed magad most, hogy végre megszerezted első pontjaid?
Azt hiszem csodálatos volt pontot szerezni. Soha nem számítottunk arra, hogy egy ilyen pályán sikerül, mert most voltam itt először - az időmérő edzésen tapasztalt időjárás kemény volt számunkra. De a verseny jól sikerült.
Tudtuk, hogy versenysebességünk egészen jó, ez az erősségünk a Toro Rossónál. Javulnunk kell az időmérő edzésen szárazon és esős körülmények között is - ez is része a tanulási folyamatnak.
Az Ausztrál Nagydíj után azt mondtad, hogy Michael Schumacherrel folytatott harcod jó tanulás volt. Ez a lecke segített Malajziában?
Minden bizonnyal. Michael megmutatta nekem, hogyan lehet Formula-1-es autót vezetni a határon. Ez nagyon fontos volt. Az Ausztrál Nagydíjon a célba érés és a vele folytatott harc mutatta meg számomra az utat - például azt, hogyan lehet agresszíven viselkedni más pilótákkal szemben. A malajzai versenyen hasonló csatát vívtam (Vitalij) Petrovval és Nicóval (Hülkenberg). Mindkettő csodálatos, tiszta küzdelem volt, ezt kell csinálni a Formula-1-ben.
Milyen volt a Nicóval folytatott harc?
A hármas kanyarnál értem utol a szélárnyékban, majd kifékeztem őt. Ő felzárkózott és a kanyar kijáratánál én jobban tudtam kijönni, mint ő, mert én voltam az ideális íven. Korábban ráléptem a gázra, mint ő, de jött a következő kanyar, az ötös és ez az ő oldalán volt - ez egy balos kanyar. Bal oldalon volt, én a jobbon - a külső íven - többet veszíthettem, volna mint nyerhettem volna, de a pontokért kockázatot kell vállalni. Így megpróbálkoztam és sikerült. Tiszta előzés volt, kissé alulkormányzott volt az autója - így meg tudtam előzni. Ez jól sikerült számomra, de nem biztos, hogy a következő alkalommal is így lesz!"
Nem féltél az esetleges balesettől?
Nem. Abban a pillanatban csak a pontokra gondoltam. Hasonló érzés volt, mint Michael esetében, mert akkor összeértünk. Ez a versenyzés művészete és nagyszerű - de ezt meg kell csinálni, mert pontokra van szükséged. Azon a napon nekem sikerült.
Olyan helyzetben van a csapat, hogy mostantól folyamatosan pontokat szerezzen?
Minden bizonnyal. Még sok minden van bennem. Tudom, hogyan kopnak a gumik - milyen a lágy és a kemény keverék viselkedése. Új pályák jönnek, az időmérő edzést és más dolgokat is másképpen kell csinálni, ez nagyon nehéz. De sokat várok az európai pályáktól, olyan helyekre megyek, amelyeket ismerek, itt képes leszek megmutatni 100 százalékosan teljesítményemet. Egyre jobban ismerem az autót, ezért sokat várok a szezon második felétől. |