10 ok, amiért van élet Schumacher után is
Visszavonult a sportág legnagyobb bajnoka, de azért nem kell kétségbeesni, lesznek még bőven izgalmak a Forma- 1- es világbajnoki sorozatban. Az élet nem áll meg egy ember miatt, hősökre és példaképekre mindig szükség lesz. És mindig lesznek, akik azzá akarnak válni.
1. Mert Massa és Kimi között nincs elsőbbség
Meghalt a király, éljen a király! De ki lesz a király? Vagy jobban mondva vezérbika? Amíg Michael Schumacher piros overallt viselt, egyértelmű volt a felállás, de most nem tudni, ki a kedvezményezett: Felipe Massa vagy Kimi Räikkönen. A fiatal brazil az idén felettébb jól teljesített, szerzett két futamgyőzelmet és három pole- pozíciót, valamint bebizonyította, hogy elég gyors egy Ferrari- szintű csapathoz. Räikkönen ugyan már réges- rég bebizonyította ezt, de mégiscsak ő lesz az ifjú a csapatban. Nem ár ki neki automatikusan a csapaton belüli egyes rajtszám. Olyannyira nem, hogy Massa ki is jelentette, szerinte a Ferrarinál az elő évet mindenki tanulással tölti, csak utána követelhetnek bármit is a pilóták. Szerinte meg aztán ő már egy éven túl van. Lesz nagy csata a csapaton belül az biztos.
2. Mert Alonso nyugdíjba akar menni
Normál esetben a dolgozó ember úgy 50-55 éves korában kezd el intenzívebben a foglalkozni a békés, jól megérdemelt nyugdíjasévek gondolatával (még néhány év persze kell, hogy megérjen rá). A szerencsésebbek kicsit korábban jutnak el idáig, de olyan, aki mindössze 6 év élvonalbeli „szolgálat“ után nyugodt szívvel letehetné a lnatot, és lenne elég pénze a fennmaradó 40-50 évre... Fernando Alonso mindenesetre éppen ezt tűzt ki maga elé, a 25 éves pilóta kijelentette, hogy harmadik vb- címe megnyerése után leteszi a sisakot. Most kettőnél tart, és a munka nélküli élet bizony még ilyen irigyelt életet élő „munkásnak“ is elég csábító lehet, Alonso tehát tapossa majd a pedálokat, mint gazember a szőlőt szüret idején.
3. Mert sokan vérszemet kapnak
Michael Schumacher lelépésével sok versenyző számára megszűnt az egyik legnagyobb akadály a futamgyőzelem, és a rajtelsőség elől. Az tény, hogy Schumi számos esetben gátja volt mások boldogulásának, és elköszönésével egy hely megürült a mezőny első részében, pontosabban a dobogós helyek környékén, így most mindenki gőzerővel igyekszik majd bepótolni a kimaradt (elvett) lehetőségeket. A nagy akarás pedig csak jót hozhat, hisz a többé- kevésbé azonos tudású pilóták tusakodásából a nézők profitálhatnak a leginkább.
4. Mert sok az újonc a mezőnyben
Fiatalság, bolondság! Jót tesz a F1- es sorozatnak a vérfrissítés, a „nagypapák“ helyett immár a fiatalok viszik a prímet. A 22 tagú pilótakeretben mindössze 8 harminc vagy afeletti „őskövület“ található majd. A csikók pedig nem éppen a megfontoltságukról, türelmükről és lassúságukról híresek. Akár nagyobb összegekben is érdemes fogadni rá, hogy minden futamon lesz egy- két olyan fiatal titán, aki odacsapja az autóját a falhoz, a másikhoz, vagy nagy igyekezetében alaposan elméretezi a féktávot. Igyekezni kell majd, hisz aki végre bekerül, annak rögtön bizonyítania kell gyorsaságát, ki kell harcolni a helyét.
5. Mert az új Ferrarinak bizonyítania kell
Michael Schumacher mellett ha időlegesen is, de másik két, saját területén szintén zseniális ember is elhagyja a csapatot. Jean Todt, és Ross Brawn nélkül a Ferrari- dominancia biztos, hogy nem teljesedett volna ki, ha egyáltalán létrejött volna. Helyükre házon belülről találtak megoldást, így legalább a csapatot jól ismerő emberek kerültek felelősségteljes pozícióba. A Mario Almonso (technikai igazgató), Stefano Domenicali (sportigazgató) és Gilles Simon (motorfelelős) alkotta új vezetői trióra, kiegészülve az autótervezésértfelelős Aldo Costával, nagy feladat vár, még akkor is,ha csak meg szeretnénk közelítneni a nagy elődöket. És hát mi lenne jobb belépő, mint visszaszerezni a bajnoki címet!
6. Mert új időszámítás kezdődik
Az egyik nagy favorit visszavonult (Schumacher), a másik pedig csapatot váltott (Alonso), vagyis most újra jó eséllyel lehet harcba szállni a vb címért. A hétszeres világbajnok visszavonulásával- függetlenül attól, hogy utolsó 2 évben kikapott a bajnoki címért folyó harcban- új időszámítás kezdődik az F1 történetében. Régi igazság, hogy jobb, ha valaki egy új fejezetnél, egy nevezetesebb dátumnál szerepel a históriáskönyvben, hisz így jóval nagyobb az esélye, hogy örökre megjegyzik a nevét.
7. Mert technikai sport
És mint ilyen, bármikor felbukkanhat a technika ördöge. Az elsőkből egy csapásra utolsók lehetnek- és fordítva. Arra azért nem fogadnánk, hogy 2007- ben majd a Spykerek vagy a Torro Rossok oktatják az egész mezőnyt, de az biztos, hogy néhány futamon a „kis patás“ megtréfálja majd a nagymenőket.
8. Mert Sato ott lesz
A jó öreg Takuma teljesítményével meggyőzte a Super Aguri vezetőit, így a 2007- es szezont is az egyik hófehér autóban tölti. A Japánban ikonként kezelt Sato ugyan óriási eredményeket nem ért el- első éves csapatnál nem is követelmény-, így minden bizonnyla higgadt (!) vezetése járult hozzá szerződése meghoszabbításához. Azonban a vér nem válik vízzé, néhány Sato- karambol előre borítékolható.
9. Mert győzni jó
A technikai sportokban ugyan a gépek jelentős szerepet kapnak, azért az irýnítás az emberek kezében van. A pilóták rajt előtti pillanatai leginkább az űrhajósok kilövés előtti másodperceihez hasonlítanak- a célba érkezés, főként az első helyen, az elmondások szerint a legemlékezetesebb szeretkezést idézi... És hát ki nem szeretné ezeket a másodperceket minnél többször átélni?
10. Mert a shownak folytatódni kell!
11 csapat 22 pilótája lesz ott 2007- ben a rajtrácson. A 22 között természetesen vannak hangsúlyosabb résztvevők, és vannak perememberek. Schumacher kiállásával emblematikus figura tűnik el a pályáról, de ez nem jelenti azt, hogy a produkció színvonala csökkenne. Sportnyelven szólva a válogatottat mindig a legjobbak alkotják, azaz a válogatott soha sem lehet tartalékos. Ők 22-en alkotják a gyorsasági autóversenyzés világválogatottját. Schumacherrel, vagy nélküle, teljesen mindegy. |