Rikknen kzepesre rtjeli a teljestmnyt a WRC- ben
f1-live.hu 2010.08.06. 09:05
Kimi Rikknen szintn beszlt els wrc-s szezonjrl, valamint a Formula-1-et is belecsempszte az interjjba.
Mit gondolsz az eredmnyeidrl az eddigiek alapjn?
Kimi: Azt mondanm, hogy az eredmnyeim azok, amikre vrtunk, vagy valamivel jobbak, mint gondoltuk. Mikor elkezddtt az idny, tudtuk, hogy nem lesz knny, kellett egy kis id az alkalmazkodsra, s termszetesen ez gy is volt. gy gondolom, kicsit tbb tapasztalattal rendelkeznek a tbbiek nlunk, s mivel csak t rallyn vettem rszt az v kezdete eltt, ez nem tl rossz eredmny. Svdorszg trkks volt szmunkra, az v elejn a krlmnyek elg vltozak voltak, de aztn megtalltuk a helynket s hozzszoktunk a murvhoz. Mexik s Jordnia volt mg nagyon bonyolult rally, de nagyon elgedettek voltunk, megszereztk az els pontot, aztn Trkorszgban is j volt, ott tdikknt vgeztnk, ami nagy eredmny. Trkorszg utn nem mentnk az j-Zland Rallyra, s a kihagys miatt Portugliban megint nehz volt szmunkra, kis idbe telt felvenni a ritmust jra. Mikor Bulgriba mentnk, j rzs volt aszfalton versenyezni, s ha nem lett volna a baleset, azt hiszem benne lehettnk volna az els tben.
Milyen volt Finnorszgban?
Kimi: Tulajdonkppen Finnorszg ugyanaz a fajta trtnet volt, mint Bulgria, nhol j, nhol rossz. Itt az els nyolcban marads volt a cl, nem az els t.
Hny pontot adnl magadnak 10-bl?
Kimi: Nem tudom biztosan, taln tt? Egyes rszek jk voltak, msok nem voltak olyan jk, de a vgre az trtnt amire tbb-kevsb szmtottam. Ok, taln lehetett volna egy kicsit jobb is, gy tudnk adni magamnak t s felet, illetve hatot.
Odafigyelni a navigtorra nagy kihvst jelent. Hogy megy?
Kimi: Ez taln az egyik legnehezebb dolog szmomra. Mg a Forma 1 alatt sem szerettem soha, amikor a mrnkk beszlgettek velem a rdiban, amikor egy kanyarban vezettem a kocsit ppen. Most ez a munkm rsze. Valsznleg most mr egyre jobb sebessget lehet ltni tlem, ahogy javul a tempm, igyekszem odafigyelni.
Ez egy kicsit rlt sport. Szoktl tle megijedni?
Kimi: Nem, sosem fltem egy rally autban, ez csupn csak egy teljesen ms stlus vezets. Meg kell bznod a navigtorban, s megjegyezni, amit mond, mert ez rsze a rallynak. Amikor kicsszol egy kanyarban, egy kavics a hibs, vagy a gumiabroncs. A rallyban vannak fk. Itt nincs helye hibknak, s br n ez id alatt hibztam prszor, mgis pont ez az, ami vonz a rallyban. Ha ez knny lenne, mindenki ezt akarn csinlni.
A cljaid vltoztak az idei vben?
Kimi: Nem, nem igazn. Csak annyit akarok, hogy fokozatosan javuljak, megtanuljak mindent, amire szksg van a sikerhez a rallyban. Nem relis elvrni az els vben, hogy nyerje, a relis elvrs, hogy minl tbb tapasztalatot gyjtsek. Az eslye annak, hogy n idn nem leszek kpes nyerni, nagy, de ha volna lehetsgem egy-kt alkalommal az els tben vgezni, az igazn j lenne. De azt hiszem, ez kemny lesz....
|