| Hrek : Az FIA "takarodt fj" a szemlyzetnek |
Az FIA "takarodt fj" a szemlyzetnek
formula.hu 2010.12.14. 18:32
A Formula-1-es csapatok tagjai szmra a versenyhtvgken dolgozknak az FIA munkaidt hatroz meg.
Azt kveten, hogy aggodalmukat fejeztk ki az jonc csapatok 2010-ben, klnsen a szezon elejn, azrt, mert a nap 24 rjban dolgozniuk kellett, az FIA munkara limitet vezet be a jv vtl kezdden.
A 2011-es sportszablyokat az irnyttestlet htfn kzlte, miutn a mlt hten a Motorsport Vilgtancs elfogadta azt. Az FIA bejelentette a "takarod" rszleteit.
Munka nlkl kell tlteni a csapatoknak az jfltl reggel hatig tart idszakot, amennyiben a szabadedzs 10 rakor kezddik s nem dolgozhatnak a szerelk egy rtl reggel htig, ha a szabadedzst 11 rakor indtjk tjra.
"Egy csapattag sem dolgozhat az autn tz rval az els- s a harmadik szabadedzs megkezdse eltti idszaktl hat ra idtartam alatt" - ll a szablyban. "Azonban minden csapat szmra ngy alkalommal kivtelt lehet tenni a szezon sorn."
Az FIA tovbb bejelentette, a jv vben is engedlyezik a bntets nlkli sebessgvlt csert.
A 28.6 cikkely f. pontja kimondta: "2011-es szezonra, kivve az utols versenyt, minden pilta egyszer cserlhet sebessgvltt bntets nlkl. A csere sebessgvltnak azonban ki kell brnia a szban forg versenyt."
Az FIA megerstette a gumiszablyokat is 2011-re, azt kveten, hogy a Pirelli visszatr a Formula-1 hivatalos szlltjaknt.
A jv vben minden pilta hrom szett szraz plyra alkalmas abroncsot hasznlhat az els- s a msodik szabadedzsen, m minden gyakorls utn egy szettet vissza kell adniuk. Tovbbi nyolc szett ll majd rendelkezskre a htvge tovbbi rszre s egy szettet az idmr edzs eltt vissza kell adniuk.
Az FIA tovbb kzlte, milyen bntets szabhat ki azon piltkra, akik nem hasznljk mindkt szraz plyra alkalmas keverket a verseny folyamn.
"Ha a versenyt felfggesztsre kerl s nem lehet jraindtani, akkor 30 msodpercet kell hozzadni azon piltk idejhez, akik nem hasznltk mindkt szraz plyra alkalmas keverket a verseny alatt. Azonban, azok a piltk, akik a versenyt gy teljestik, hogy nem hasznljk mindkt keverket, a versenybl ki kell zrni ket."
A szablyknyvbe kerltek a jl ismert technikai vltoztatsok is, gy az llthat hts szrny, az F-csatorna s a dupla diffzor betiltsa is, valamint az FIA megerstette, alkalmazni fogjk a 107 szzalkos szablyt, gy ha valamelyik aut az idmr edzs els etapjban tlsgosan lass volt, akkor nem indulhat el a versenyen.
|